Μια φορά και έναν καιρό ήταν…τα (επιτραπέζια) παιχνίδια

Δρ. Αθανάσιος Καρασίμος
Τετάρτη 20/3/2024, 18:00-20:00

Σε αυτό το εργαστήριο θα παρουσιάσουμε τη διασύνδεση της ψηφιακής αφήγησης με νέες τεχνολογίες, όπως επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα και σημασιολογικά δίκτυα και χάρτες. Στόχος είναι να συνδέσουμε τα σύγχρονα επιτραπέζια και ηλεκτρονικά παιχνίδια που εξαρτώνται (ή όχι) από τη γλώσσα με την δυναμική εναλλακτικής ψηφιακής αφήγησης και διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Θα παρουσιάσουμε τα διαφορετικά είδη και τα συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής επιτραπέζιων και ηλεκτρονικών παιχνιδιών για την παρουσίαση ή την εξαγωγή γλώσσας σε συνδυασμό με την ψηφιακή αφήγηση. Θα γίνει αναφορά σε ένα μοντέλο όπου οποιοδήποτε επιτραπέζιο ή ηλεκτρονικό παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις τάξεις διδασκαλίας ξένων γλωσσών και να συνδέεται άμεσα με καλλιέργεια αφηγηματικού λόγου ή πως η αφήγηση μπορεί να επηρεαστεί από τις επιλογές των παικτών. Με βάση τα κριτήρια για τα επιτραπέζια παιχνίδια θα παρέχουμε ορισμένα σενάρια για τους μαθητές σε κάθε είδος παιχνιδιού  που έχουν δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες (θα συζητηθούν αρκετά και εκτενή παραδείγματα σεναρίων). επιτραπέζιων παιχνιδιών. Στο δεύτερο μέρος θα επικεντρωθούμε πως γίνεται η αφήγηση (ψηφιακή ή μη) μέσω των παιχνιδιών, πόσο επηρεάζουν οι επιλογές μας αυτήν την αφήγηση και πως μπορούμε εμείς να αφηγηθούμε κάτι μέσω των παιχνιδιών εντάσσοντας τα σε σενάριο διδασκαλίας.

Πότε: Τετάρτη 20/3/2024,  18:00-20:00
Πού: Μέσω Zoom (ο σύνδεσμος θα σταλεί την προηγούμενη)
Γλώσσα: Ελληνικά

Η εγγραφή στο σεμινάριο έχει ολοκληρωθεί. Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον.

Οι συμμετέχουσες/ντες θα λάβουν πιστοποιητικό παρακολούθησης

Βιογραφικό

Ο Αθανάσιος Καρασίμος (akarasimos@enl.auth.gr) είναι Επίκουρος Καθηγητής Υπολογιστικής Γλωσσολογίας. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι κάτοχος δύο Ευρωπαϊκών Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επεξεργασία Λόγου και Γλώσσας (ένα από αυτά στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου) και η διδακτορική του διατριβή είναι στην Υπολογιστική Μορφολογία. Συμμετείχε σε πολλά ερευνητικά προγράμματα για τις Νεοελληνικές διαλέκτους, τα σώματα κειμένων, τον αφασικό λόγο, τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες και την εκπαίδευση καθηγητών Αγγλικής γλώσσας. Ήταν μεταδιδακτορικός ερευνητής (4 φορές) με χρηματοδότηση του ΙΚΥ, ΕΛΙΔΕΚ και της Ακαδημίας Αθηνών. Δίδασκε ανελλιπώς στο ΕΑΠ, ΑΠΘ και ΕΚΠΑ από το 2012, προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα όπως Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Μεθοδολογία Έρευνας, Υπολογιστική Γλωσσολογία, Σώματα Κειμένων και Μορφολογία. Ήταν ερευνητής (νύν εξωτερικός συνεργάτης) στην εθνική υποδομή Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών DARIAH-GR / DYAS (Ακαδημία Αθηνών) – ΑΠΟΛΛΩΝΙΣ. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην Υπολογιστική Γλωσσολογία, τη Μηχανική Εκμάθηση, τη χρήση των σωμάτων κειμένων, την εκπαιδευτική τεχνολογία και την ενσωμάτωση ηλεκτρονικών και επιτραπέζιων παιχνιδιών στη διδασκαλία και εκμάθηση γλωσσών.

Μια φορά και έναν καιρό ήταν…τα (επιτραπέζια) παιχνίδια