Δημιουργικές Ψηφιακές Αφηγήσεις στην Εκπαίδευση

Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  με τίτλο Δημιουργικές Ψηφιακές Αφηγήσεις στην Εκπαίδευση διάρκειας 48 διδακτικών ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί από 12/3 έως 14/5 και θα υλοποιηθεί με μεθόδους σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας e-learning του ΑΠΘ.   Το πρόγραμμα διοργανώνεται από το Εργαστήριο Αφηγηματικής Έρευνας του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ.

Έναρξη προγράμματος: 12/3
Λήξη προγράμματος: 14/5
Διάρκεια: 48 διδακτικές ώρες
Κόστος:  180 ευρώ
Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης

Οι πιστωτικές μονάδες (ECTS) που θα λάβει ο/η καταρτιζόμενος/η μετά το πέρας της επιμόρφωσης είναι συνολικά τρεις (3).

Αιτήσεις γίνονται δεκτές από  25/1  έως  9/3.      

Στόχος του προγράμματος

Το πρόγραμμα θα προσανατολιστεί κυρίως στην πρακτική και θεωρητική εξοικείωση των συμμετεχόντων/ουσών με είδη και εφαρμογές της ψηφιακής αφήγησης με στόχο τη δημιουργική ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική πράξη.

Πιο συγκεκριμένα:

στο πρώτο μέρος του προγράμματος θα αποσαφηνιστεί ο όρος «ψηφιακή αφήγηση», και θα διερευνηθούν δημιουργικοί χώροι όπως

  • η ψηφιακή λογοτεχνία και οι νέες μορφές πολυμεσικών και διαμεσικών κειμένων (hypertext fiction, network writing, twitterature, generators),
  • το ψηφιακό θέατρο και οι εφαρμογές του στην εκπαιδευτική διαδικασία,
  • η ψηφιακή ηχητική μυθοπλασία (podcasts, audio books) ως μέσο μη τυπικής μάθησης,
  • η ψηφιακή εικαστική έκφραση και οι δυνατότητες της ως εργαλείο εκπαίδευσης.

στο δεύτερο μέρος του προγράμματος, οι συμμετέχοντες/ουσες θα εξοικειωθούν με:

  • διαθέσιμες εφαρμογές δημιουργίας, επεξεργασίας και διαμοιρασμού ψηφιακών ιστοριών, (εφαρμογές οπτικοακουστικής μετάφρασης, λογισμικά εργαλεία ανάπτυξης αφηγήσεων όπως Scratch, τεχνικές δημιουργίας βίντεο-ποίησης κ.α.) προς χρήση στο εκπαιδευτικό περιβάλλον
Αναγκαιότητα προγράμματος

Το πρόγραμμα ανταποκρίνεται στην ανάγκη:

  • για αξιοποίηση της ψηφιακής θεατρικής / εικαστικής / ηχητικής / λογοτεχνικής / οπτικοακουστικής δημιουργίας στο ζωντανό εκπαιδευτικό περιβάλλον.
  • για ανάδειξη της ψηφιακής δημιουργικότητας και του ανθρωπιστικού ρόλου των νέων τεχνολογιών
  • για επιμόρφωση, βιωματική εξοικείωση και πρακτική εξάσκηση στην δημιουργική ψηφιακή αφήγηση και επικοινωνία, κυρίως για τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας  που καλούνται με μεγαλύτερη συχνότητα να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία μάθησης στη διδασκαλία τους.
Μαθησιακά αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος, οι συμμετέχοντες/ουσες:

  • θα είναι θεωρητικά εξοικειωμένοι/ες με βασικές μορφές δημιουργικής ψηφιακής αφήγησης
  • θα μπορούν πρακτικά να χρησιμοποιούν δημιουργικά λογισμικά και εργαλεία ψηφιακής αφήγησης (π.χ. να σχεδιάζουν διδακτικά σενάρια εξ ’ολοκλήρου βασισμένα σε ψηφιακές αφηγήσεις)
  • θα έχουν κατανοήσει την ψηφιακή αφηγηματική δημιουργία ως μέσο έκφρασης, συμμετοχικής μάθησης, συνεργασίας και συν-δημιουργίας, ενεργητικής ακρόασης και ενσυναίσθησης
Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως:

  • σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (όλων των ειδικοτήτων)
  • σε απόφοιτους/ες, μεταπτυχιακούς/ες φοιτητές/τριες και υποψήφιους/ες διδάκτορες που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν δημιουργικά την ψηφιακή αφήγηση και τις εφαρμογές της
  • στο ευρύ κοινό με ενδιαφέρον για την ψηφιακή αφήγηση στην εκπαίδευση
Προαπαιτούμενες γνώσεις/ Κριτήρια επιλογής

Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν:

όλοι/όλες οι ενδιαφερόμενοι/ες που πληρούν τα παρακάτω προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα:

  • Καλή γνώση της Αγγλικής – επίπεδο Β2 (το πρόγραμμα διενεργείται στα ελληνικά αλλά σημαντικό μέρος του παρεχόμενου εκπαιδευτικού υλικού είναι στην αγγλική γλώσσα)
  • Πρόσβαση στο Διαδίκτυο
  • Κατοχή προσωπικού e-mail
  • Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών
  • Ενεργοποιημένο μικρόφωνο και κάμερα στο Zoom 

Η επιλογή των συμμετεχόντων/ουσών θα γίνει με κατάθεση και αξιολόγηση βιογραφικού σημειώματος. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Μέθοδος υλοποίησης

Το πρόγραμμα προσφέρεται εξ ολοκλήρου από απόσταση, με συνδυασμό μεθόδων σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει

  • 28 ώρες σύγχρονης διδασκαλίας με τηλεδιάσκεψη στην πλατφόρμα Zoom (4 ανά θεματική ενότητα)
  • παροχή ασύγχρονου εκπαιδευτικού υλικού (ασκήσεις, παραδείγματα πολυτροπικών κειμένων, οπτικοακουστικό υλικό, πρότυπα διδακτικά σενάρια κ.α.) με ανάρτηση στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα e-learning του ΑΠΘ
  • 14 ώρες σύγχρονων εξ ’αποστάσεως συναντήσεων με τις διδάσκουσες (εξατομικευμένα tutorials – 2 ώρες ανά θεματική ενότητα).  

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με παρουσιάσεις των εκπαιδευομένων σε μία από τις θεματικές ενότητες που προηγήθηκαν (η και σε συνδυασμό), με στόχο την περαιτέρω πρακτική τους εξάσκηση.

Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται κάθε Σάββατο 10:00 – 14:00

Εκπαιδευτικό υλικό / Άλλες παροχές

Στους συμμετέχοντες παρέχονται:

  1. παρουσιάσεις Power Point
  2. προτεινόμενη βιβλιογραφία (άρθρα και e-books)
  3. πρόσβαση σε οπτικοακουστικά αρχεία, ψηφιακό δημιουργικό υλικό, εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και λογισμικά σχετικά με τη θεματολογία του προγράμματος
Δομή Εκπαιδευτικού προγράμματος

Μέρος Α’
Μορφές Δημιουργικής Ψηφιακής Αφήγησης

Δρ. Βασιλική Μήσιου (6 ώρες)

Η παρούσα ενότητα εστιάζει στη δυναμική της ψηφιακής λογοτεχνίας και αφήγησης μέσα από νέες μορφές διαδραστικών, πολυτροπικών, πολυμεσικών και διαμεσικών κειμένων και στα παιδαγωγικά τους οφέλη. Μέσα από την εισαγωγή σε διαφορετικά είδη και μορφές ψηφιακής λογοτεχνίας, οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες του προγράμματος καλούνται να εξετάσουν όχι μόνο τη γλώσσα αλλά και άλλους σημειωτικούς τρόπους (ήχος, εικόνα, σύμβολα, κίνηση, κ.ά.) που συνυπάρχουν αρμονικά στο κείμενο συντελώντας στην πολυτροπική του σύνθεση και στη μετάδοση νοήματος στη συνδιαμόρφωση του οποίου συμμετέχουν ενεργά και οι αναγνώστ(ρι)ες. Στόχος της παρούσας ενότητας είναι η θεωρητική και πρακτική εξοικείωση των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών με τις προκλήσεις και τις δυνατότητες αξιοποίησης της ψηφιακής λογοτεχνίας και αφήγησης ως εκπαιδευτικού εργαλείου που μπορεί να συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στην ενίσχυση της γλωσσικής ικανότητας και των δεξιοτήτων γραφής και ανάγνωσης, στην καλλιέργεια του πολυγραμματισμού και της δημιουργικής γραφής, καθώς και στην όξυνση της κριτικής ικανότητας των μαθητευόμενων.
Η Βασιλική Μήσιου είναι επίκουρη καθηγήτρια στον Τομέα Μετάφρασης και Διαπολιτισμικών Σπουδών του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Α.Π.Θ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στη λογοτεχνική και θεατρική μετάφραση, στο φύλο και τη μετάφραση (πεδίο στο οποίο εντάσσεται η μεταδιδακτορική της έρευνα), στη σημειωτική και τη μετάφραση. Διδάσκει μαθήματα λογοτεχνικής μετάφρασης και ασχολείται επαγγελματικά με τη μετάφραση.
Δρ. Αικατερίνη Δεληκωνσταντινίδου(6 ώρες)

Αυτή η ενότητα εστιάζει σε τρόπους αξιοποίησης των πρακτικών του ψηφιακού θεάτρου σε εφαρμοσμένα περιβάλλοντα, αποδίδοντας έμφαση στην εκπαιδευτική τους δυναμική. Οι συμμετέχοντες πρόκειται να γνωρίσουν την θεατροπαιδαγωγική μεθοδολογία του δράματος της διαδικασίας και την ψηφιακά επαυξημένη εκδοχή της, το διαδραστικό δράμα της διαδικασίας. Στο πλαίσιο της ενότητας, οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν μελέτες περίπτωσης προερχόμενες από πετυχημένα εκπαιδευτικά προγράμματα και παρεμβάσεις που βασίζονται στην ανωτέρω μεθοδολογία και έχουν εφαρμοστεί σε διαφορετικά εκπαιδευτικά συγκείμενα. Θα μάθουν, επίσης, πώς να σχεδιάζουν τις δικές τους παρεμβάσεις αντλώντας από ποικίλες πηγές υλικού, από τη λογοτεχνία και τα ψηφιακά παιχνίδια μέχρι τις ειδήσεις της επικαιρότητας, και πώς να προσαρμόζουν  τους σχεδιασμούς τους σύμφωνα με τις διαγνωσμένες ανάγκες των μαθησιακών κοινοτήτων στις οποίες απευθύνονται.
Η Αικατερίνη Δεληκωνσταντινίδου έλαβε το διδακτορικό της δίπλωμα στις θεατρικές σπουδές από το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πρόσφατα ολοκλήρωσε το μεταδιδακτορικό της στο αντικείμενο του ψηφιακού θεάτρου στην εκπαίδευση με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών και υπό την αιγίδα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται ως πανεπιστημιακή υπότροφος στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ίδιου ιδρύματος. Η πρώτη της μονογραφία, με τίτλο Latinx Reception of Greek Tragic Myth: Healing and Radical Politics, εκδόθηκε από τον Peter Lang το 2020). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες, την πρόσληψη του μύθου, την εκπαίδευση και εκπαίδευση ενηλίκων, το ψηφιακό παράδειγμα και το ψηφιακό θέατρο στην εκπαίδευση.
Δρ. Μαρία Ριστάνη (6 ώρες)

Στην υποενότητα αυτή θα διερευνηθεί ο χώρος της σύγχρονης ψηφιακής ηχητικής δημιουργίας ως πρόσφορο έδαφος για διδακτικές παρεμβάσεις μη τυπικής μάθησης, συμμετοχικής δημιουργίας και πολυτροπικής έκφρασης. Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες/ουσες θα εξοικειωθούν με τη σύγχρονη τάση του podcasting, ανακαλύπτοντας στην πράξη τα πολλαπλά  παιδαγωγικά οφέλη που μπορούν να προκύψουν από τη χρήση της στην εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες/ουσες θα συζητήσουν βασικά είδη ψηφιακών ηχητικών αφηγήσεων και θα ασκηθούν στην ακρόαση και δημιουργία podcasts, διερευνώντας πρακτικούς τρόπους ενσωμάτωσης της ενεργητικής ακρόασης και παραγωγής ακουστικού υλικού στην εκπαιδευτική διαδικασία.
H Μαρία Ριστάνη είναι απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Αγγλική Λογοτεχνία από το ίδιο τμήμα, ενώ το 2012 ορκίστηκε διδάκτωρ του τμήματος έχοντας ολοκληρώσει τη διδακτορική της διατριβή πάνω στην εργογραφία του Ιρλανδού Σάμουελ Μπέκετ, με ιδιαίτερη έμφαση στην μουσικότητα της γραφής του. Από το 2007 διδάσκει στο τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ – από το 2017 και μετά με την ιδιότητα του μόνιμου μέλους ΕΔΙΠ – μαθήματα σύγχρονου αγγλόφωνου θεάτρου αλλά και μεθοδολογίας έρευνας και ακαδημαϊκής γραφής. Ερευνητικά κινείται στο χώρο του σύγχρονου αγγλικού και αγγλόφωνου θεάτρου με ιδιαίτερη έμφαση  στο θέατρο του Ιρλανδού Σάμουελ Μπέκετ αλλά και σε πολιτισμικές τάσεις του ύστερου 20ου και 21ου αιώνα (θέατρο του παραλόγου, in-yer-face theatre, μετα-δραματικό θέατρο και περφόρμανς κ.α.) Τα τελευταία χρόνια έχει στραφεί ερευνητικά στο χώρο του ήχου και της ακουστικής  εξετάζοντας συμπράξεις με τη θεατρική πράξη (ραδιοφωνικό θέατρο / podcast art / headphone theatre). Μέρος της δουλειάς της έχει παρουσιαστεί με ανακοινώσεις σε συνέδρια της Ελλάδας και του εξωτερικού αλλά και με δημοσιευμένα άρθρα σε διεθνή περιοδικά και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους (ενδεικτικοί τίτλοι αναφέρονται πιο κάτω).
Δρ. Μαρία Λέτσιου (6 ώρες)

Η υποενότητα αυτή επικεντρώνεται στην εισαγωγή και εξοικείωση με τις ψηφιακές μεθόδους εικονογραφικής αφήγησης ως παιδαγωγικό εργαλείο. Οι συμμετέχοντες θα εισαχθούν στις αρχές μιας διδασκαλίας βασισμένης στον ψηφιακό οπτικό πολιτισμό, η οποία αποτελεί ένα σύγχρονο διδακτικό «παράδειγμα» στα διδακτικά αντικείμενα των εικαστικών, της εκπαίδευσης στα ΜΜΕ, των κοινωνικών επιστημών κ.ά. Συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν την δημιουργία ψηφιακών εικονογραφημένων αφηγήσεων με δημιουργικές στρατηγικές των κόμικς. Επιπλέον, θα εξεταστούν και θα αναλυθούν συγκεκριμένες διδακτικές εφαρμογές ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα αναφορικά με τις δεξιότητες, ικανότητες και στάσεις που αναπτύσσει ο μαθητευόμενος. Τέλος, οι συμμετέχοντες θα ασκηθούν στην παραγωγή ψηφιακών εικονογραφημένων αφηγήσεων σε συνάρτηση με διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα και εκπαιδευτικά πλαίσια.
Η Μαρία Λέτσιου (Ph.D) είναι εικαστικός καλλιτέχνης, παιδαγωγός τέχνης και ερευνήτρια. Έχει αποκτήσει  διδακτορικό δίπλωμα στην Διδακτική της Τέχνης (Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών, 2010). Διδάσκει μαθήματα της Εικαστικής Αγωγής στο τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ. Έχει κάνει μεταδιδακτορική έρευνα στον οπτικό πολιτισμό και συγκεκριμένα στην μάθηση με καλλιτεχνικό μέσο στη βίντεο παραγωγή, ως επισκέπτρια ερευνήτρια με υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright (Visiting Scholar scholarship) στο UIUC, School of Art and Design στις ΗΠΑ (πρόσκληση του Καθ. Paul Duncum).  Συμμετείχε σε  δύο Μπιενάλε (Luleå Art Biennial, LAB11 2011, Sweden and 9η Biennale of Young Artist in Europe, Rome, Italy 1999). Έχει παρουσιάσει έργα της σε 5 ατομικές και αρκετές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Μέρος Β’
Εργαλεία Ψηφιακής Αφήγησης

Δρ. Αικατερίνη Γουλέτη (6 ώρες)

Οι σύγχρονες διδακτικές πρακτικές προσαρμόζονται, εκ των πραγμάτων, στα δεδομένα της ψηφιακής και πολυμεσικής εμπειρίας. Η ένταξη οπτικοακουστικών κειμένων στη διδασκαλία διεγείρει το ενδιαφέρον μιας «ψηφιακά αυτόχθονης» γενιάς, συνδυάζοντας ταυτόχρονα κανάλια εικόνας και ήχου. Στον οπτικό-λεκτικό δίαυλο επικοινωνίας εντάσσεται και η παρουσία υπότιτλων, ενδογλωσσικών ή διαγλωσσικών, ενισχύοντας περαιτέρω την πολυσημειωτική αυτή διάσταση και τα συνεπαγόμενα μαθησιακά οφέλη της. Οι συμμετέχοντες-ουσες θα έρθουν σε επαφή και με διαδικτυακές πλατφόρμες αλλά και καινοφανή εργαλεία παραγωγής και παρακολούθησης αντίστροφων, δίγλωσσων και «δημιουργικών» υπότιτλων. Οι εφαρμογές πολλών κατηγοριών της οπτικοακουστικής μετάφρασης, μεταξύ των οποίων η μεταγλώττιση, το voice-over και η ακουστική περιγραφή, δοκιμάζονται σε εκπαιδευτικά σενάρια τα οποία θέτουν τη μαθήτρια και τον μαθητή σε ρόλο ενεργού δημιουργού.
Απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικής (ΑΠΘ) συνέχισε τις σπουδές της ως υπότροφος της ΕΕ σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο ΤΞΓΜΔ (Ιόνιο Πανεπιστήμιο). Από το 2006 διδάσκει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα υποτιτλισμού και μετάφρασης ειδικών κειμένων. Ως επαγγελματίας υποτιτλίστρια έχει συνεργαστεί με πληθώρα φορέων και φεστιβάλ καθώς και με δημόσια και ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα και οι επιστημονικές της δημοσιεύσεις επικεντρώνονται στην οπτικοακουστική μετάφραση και τη διασύνδεση της με τις Πολιτισμικές Σπουδές και τη Διδακτική των Ξένων Γλωσσών.
Δρ. Δέσποινα Σχινά (6 ώρες)

Τα εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα μπορούν να αποτελέσουν ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την ψηφιακή αφήγηση. Στόχος της ενότητας είναι οι συμμετέχοντες/ουσεςνα εξοικειωθούν με ελεύθερα περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού (π.χ. το Scratch, Scratch Jr, code.org, Alice) και να μάθουν πώς μπορούν να τα αξιοποιήσουν και να τα ενσωματώσουν με δημιουργικό τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία στο μάθημα που διδάσκουν. Η ενότητα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και δεν προϋποθέτει υπάρχουσες γνώσεις προγραμματισμού. Οι συμμετέχοντες/ουσες θα εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού ώστε να κατανοήσουν τη λειτουργία προγραμμάτων και θα γνωρίσουν τα βήματα που απαιτούνται για τη δημιουργία μιας ψηφιακής ιστορίας σε ένα περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού με στόχο να δημιουργήσουν τις δικές τους εκπαιδευτικές ψηφιακές ιστορίες για το μάθημα που διδάσκουν.
Η Δέσποινα Σχινά είναι καθηγήτρια αγγλικών και απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ. Έχει ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές της σπουδές στο Παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστημίου Rovira i Virgili της Ισπανίας και είναι μέλος της ερευνητικής ομάδας Applied Research Group in Education and Technology του Πανεπιστημίου Rovira i Virgili. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, υπολογιστική σκέψη, ρομποτική και προγραμματισμό για παιδιά, δεξιότητες του 21ου αιώνα και τη διδακτική προσέγγιση STEM και STEAM.
Δρ. Σοφία Εμμανουηλίδου (6 ώρες)

Το εργαστήριο επιχειρεί την σύζευξη δύο διαφορετικών ειδών αφήγησης: της ποίησης και του κινηματογράφου. Η ποίηση σε κινηματογραφική απόδοση φέρει στο ποίημα την ιδιάζουσα ερμηνευτική μέσω της οπτικής και ηχητικής αποτύπωσης νοήματος. Παράλληλα, για τον κινηματογραφιστή η δύναμη ενός κειμένου εξάπτει τη φαντασία με οπτικές συνδέσεις (στατικές ή/και κινούμενες, κυριολεκτικές ή/και συνυποδηλωτικές) και ηχητικά τοπία. Σύμφωνα με το William C. Wees, η σύνθεση ποίησης και ταινίας δημιουργεί συνειρμούς που ούτε το λεκτικό ούτε το οπτικό κείμενο θα παρήγαγε από μόνο του. Στόχος του εργαστηρίου είναι η παραγωγή/δημιουργία ψηφιοποιημένου (digitized) ποιητικού λόγου ως εκπαιδευτικό εργαλείο, εστιάζοντας στα παιδαγωγικά πλεονεκτήματα που οι Νέες Τεχνολογίες προσφέρουν.
Η Δρ. Σοφία Εμμανουηλίδου πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές (MA, Ph.D.) στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Υπήρξε υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.), του Ιδρύματος Fulbright και του John F. Kennedy Institute (JFKI) for North American Studies, Freie Universität of Berlin. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στις (δια)συνοριακές, μειονοτικές ταυτότητες, τις κοινωνικές επιστήμες, τις χωρο-χρονικές συνιστώσες πολιτικού βίου και την οικοκριτική. Το 2020, συνεπιμελήθηκε με τον Sezgin Toska τον συλλογικό τόμο με τίτλο Transnational Interconnections of Nature Studies and the Environmental Humanities. Σήμερα διδάσκει στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.

Μέρος Γ’
Ολοκλήρωση του Προγράμματος

(6 ώρες)

Το πρόγραμμα κλείνει με παρουσιάσεις πρακτικών εργασιών (projects) των συμμετεχόντων/ουσων πάνω στις θεματικές των ενοτήτων που προηγήθηκαν, καθώς και με διάλογο μεταξύ των επιμέρους υποενοτήτων σε μια -διερεύνηση συμπράξεων / συνδυασμού ψηφιακών μορφών και εργαλείων για περαιτέρω εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Υποχρεώσεις εκπαιδευόμενων/Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα πρέπει:

  1. να έχουν παρακολουθήσει το σύνολο των διδακτικών ενοτήτων. Οι απουσίες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 10 % των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης.
  2. να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την εξέταση που αντιστοιχεί σε κάθε θεματική ενότητα (κατάθεση εργασιών στην πλατφόρμα e-learning του ΑΠΘ & τελική παρουσίαση)

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στους συμμετέχοντες/ουσες Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ και την Επιστημονικά Υπεύθυνη του Προγράμματος.

Στους συμμετέχοντες/ουσες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

Κόστος συμμετοχής/Εκπτωτική πολιτική

 Κόστος συμμετοχής: 180€.

Αιτήσεις

Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες υποβάλλουν αίτηση ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ.

Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα (στην ελληνική γλώσσα) το οποίο μπορείτε να αποστείλετε στο e-mail mristani@enl.auth.gr (Μαρία Ριστάνη)

Σε περίπτωση που δεν συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων, το ΚΕΔΙΒΙΜ διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος ή και ακύρωσής του.

Επικοινωνία

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να επικοινωνήσουν ηλεκτρονικά με την υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος, Μαρία Ριστάνη (mristani@enl.auth.gr).

Δημιουργικές Ψηφιακές Αφηγήσεις στην Εκπαίδευση