Error analysis with the use of the Spanish Learners’ Greek Corpus (SLGC)

Katerina Alexandri
University of the Aegean & Aristotle University of Thessaloniki


Nominal inflectional allomorphy in Albanian: Α morpho-phonological overview

Thodoris Bardhollari1 & Athanasios Karasimos2
1Aristotle University of Thessaloniki, 2Academy of Athens


Unravelling the relation between motivation and the implementation of learning strategies in foreign language learning

Sophia Batsari & Areti Maria Sougari
Aristotle University of Thessaloniki


Native language grammar competence as an indicator of L2 grammatical proficiency: The case of Serbian students learning Greek as a foreign language

Dina Dmitrović
University of Belgrade


‘Clean’ as an adjective in two binomials

Petranka Ivanova
Constantin of Preslav University of Shumen


Temporal conjunctions in bilingual acquisition: A case for age of onset?

Christos Makrodimitris & Petra Schulz
Goethe University Frankfurt


Acquisition of word-initial fricatives by Greek-speaking children

Nina Michailidou & Katerina Nicolaidis
Aristotle University of Thessaloniki


Teaching and learning English online

Theologia Michalopoulou
Aristotle University of Thessaloniki


Online assessment of English for Specific Purposes (ESP)

Renáta Nagy
University of Pécs


Δοκιμασίες φωνολογικής ενημερότητας σε παιδία τυπικής ανάπτυξης και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες: Μία ανάλυση με βάση την θεωρία της Ηχητικότητας (Sonority Theory)

Ιωάννης Παπακυρίτσης, Ιωάννα Καστάνη, Έλενα Κριεμάδη & Ελένη Νικολάου
Πανεπιστήμιο Πατρών


Η χρήση πολυτροπικών κειμένων στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αφηγηματικού λόγου στο πλαίσιο διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας

Ευαγγελία Πρίτση
Ελληνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών


Το μοντέλο βιωματικής μάθησης του Kolb: Μια πρόταση εφαρμογής στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας

Ευαγγελία Πρίτση
Ελληνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών


Evaluating the listening activities of the 4th Grade primary school coursebook in Greece

Dimitrios Savvopoulos1, Eleni Mariou2
1Public Sector, 2University of Birmingham


ELF awareness in practice: The ENRICH Continuous Professional Development Course

Nicos Sifakis & Stefania Kordia
Hellenic Open University