Ομάδα εργασίας

Συντονισμός

Ευγενία Βασιλάκη, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, evasilaki@uth.gr
Παρασκευή Θώμου, Πανεπιστήμιο Κρήτης, thomou@uoc.gr
Ευγενία Μαγουλά, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, dzenimag@primedu.uoa.gr 
Μαριάνθη Οικονομάκου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, oikonomakou@aegean.gr

Η συζήτηση αφορά τον ρόλο και τη σημασία των γνωστικών αντικειμένων της Θεωρητικής Γλωσσολογίας σε τμήματα προετοιμασίας μελλοντικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Καθώς αντικείμενα όπως η Διδακτική της Γλώσσας και ευρύτερα, η Διδακτική των Γλωσσών, έχουν καθιερωθεί πλέον στα προγράμματα σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων, ο προβληματισμός αφορά μαθήματα περιγραφής και ανάλυσης της γλώσσας/των γλωσσών σε όλα τα επίπεδα της γλωσσολογικής ανάλυσης (φωνολογία, μορφολογία, σημασιολογία, πραγματολογία κτλ.)

Ενδεικτικά ερωτήματα/άξονες για συζήτηση μπορεί να είναι:

  • Πώς περιγράφεται η παρούσα κατάσταση στα Παιδαγωγικά Τμήματα όσον αφορά τα μαθήματα γλωσσολογικού περιεχομένου;
  • Ποια είναι τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα που επιδιώκονται στη διδασκαλία αυτών των αντικείμενων;
  • Πώς αντιλαμβανόμαστε όσες/όσοι γλωσσολόγοι διδάσκουμε σε Παιδαγωγικά Τμήματα τη θέση μαθημάτων Θεωρητικής Γλωσσολογίας;
  • Πώς ανταποκρίνονται οι φοιτήτριες και οι φοιτητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων στα στα μαθήματα αυτά;
  • Με ποιους τρόπους/σε ποιον βαθμό μπορεί να γίνουν ορατές οι συνδέσεις μεταξύ αντικειμένων θεωρητικής περιγραφής της γλώσσας και ζητημάτων διδακτικής, γλωσσοδιδακτικών προσεγγίσεων, αναλυτικών προγραμμάτων κτλ.
  • Πώς τα μαθήματα Θεωρητικής Γλωσσολογίας μπορούν να συμβάλουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;
  • Ποιες πρωτοβουλίες μπορούν να αναληφθούν για την ενίσχυση του ρόλου της γλωσσολογίας σε τμήματα με παιδαγωγικό προσανατολισμό;