Θεματική Συνεδρία
Συντονισμός
Μαρίνα Κοκκινίδου, Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ΑΠΘ, mkokkin@smg.auth.gr
ΛήδαΤριανταφυλλίδου, Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ΑΠΘ, trilida@gmail.com
Η αποτελεσματική γλωσσική επικοινωνία στη σημερινή εποχή των νέων τεχνολογιών και της πολυτροπικότητας στην εκπαίδευση αποτελεί έναν σύνθετο στόχο. Το Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας (ΣΝΕΓ) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) που από τη δεκαετία του ’70 διδάσκει τη νέα ελληνική γλώσσα σε συνδυασμό με στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού σε αλλοδαπούς/ες σπουδαστές/τριες, (Π.Δ. 1051/77), έχοντας επίγνωση των αλλαγών στην επικοινωνία και την εκπαίδευση έχει προσαρμοστεί ανάλογα αλλάζοντας τις μεθόδους οργάνωσης και σχεδιασμού του γλωσσικού μαθήματος αλλά και την παραγωγή και διαχείριση του εκπαιδευτικού υλικού. Επιπλέον λόγω της πρόσφατης υγειονομικής κρίσης η ανάπτυξη εξ αποστάσεως διαδικτυακής εκπαίδευσης και διαδικτυακής αξιολόγησης επιταχύνθηκε αλλάζοντας μεγάλο μέρος των πρακτικών του ΣΝΕΓ και δίνοντάς του τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει με επιτυχία δύσκολες διεθνείς συγκυρίες. Στην παρούσα θεματική συνεδρία θα παρουσιαστεί η οργάνωση και ανάπτυξη διαδικτυακών μαθημάτων, εκπαιδευτικού υλικού και αξιολόγησης που εμπλούτισαν τις μεθόδους και τις πρακτικές του ΣΝΕΓ στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας ενδυναμώνοντας την παρουσία και το έργο του διεθνώς.
Παρουσιάσεις
Ελένη Βλέτση, Αθανασία Κατσαλήρου, Θεολογία Κουκουλιάτα, Ιωάννα Κοψίδου
& Αναστασία Πασιά
Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ΑΠΘ
elvletsi@enl.auth.gr, athan@smg.auth.gr, theokuk@smg.auth.gr, ikopsidou@yahoo.gr, anapasia@smg.auth.gr
Ενδεικτική βιβλιογραφία
Tao, J., & Gao, X. (2020). Teaching and learning languages online: Challenges and responses. System, 107, 102819. https://doi.org/10.1016/j.system.2022.102819
Μαρίνα Κοκκινίδου & Λήδα Τριανταφυλλίδου
Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ΑΠΘ
mkokkin@smg.auth.gr, trilida@gmail.com
Ενδεικτική Βιβλιογραφία
Bachman, L. (1990). Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press.
Bachman L. F., & Palmer, S.A. (1996). Language testing in practice. Oxford University Press.
Brown, H. D. (1994). Principles of language learning and teaching. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall Regents.
Βαρλοκώστα, Σ., & Τριανταφυλλίδου, Λ. (2003). Επίπεδα γλωσσομάθειας στην Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα. Αθήνα: Κε.Δ.Α., Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Chapelle, C. A., & Douglas, D. (2006). Assessing language through computer technology. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Choi I.C., Kim K.S., & Boo J. (2003). Comparability of a paper-based language test and a computer-based language test. Language Testing, 20(3), 295–320.
Fulcher, G. (2010). Practical language testing. London: Hodder Education.
Μαρίνα Κοκκινίδου, Χριστίνα Τακούδα & Λήδα Τριανταφυλλίδου
Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ΑΠΘ
mkokkin@smg.auth.gr, christak@smg.auth.gr, trilida@gmail.com
Ενδεικτική Βιβλιογραφία
Bachman, L. (1990). Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press.
Bachman L. F., & Palmer, S.A. (1996). Language testing in practice. Oxford University Press.
Brown, H. D. (1994). Principles of language learning and teaching. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall Regents.
Βαρλοκώστα, Σ., & Τριανταφυλλίδου, Λ. (2003). Επίπεδα γλωσσομάθειας στην Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα. Αθήνα: Κε.Δ.Α., Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Chapelle, C. A., & Douglas, D. (2006). Assessing language through computer technology. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Σοφός, Α., Κώστας, Α., & Παράσχου, Β. (2015). Online εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Από τη θεωρία στην πράξη / Ελληνικά ακαδημαϊκά ηλεκτρονικά συγγράμματα και βοηθήματα. Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. www.kallipos.gr
Ειρήνη Σεχίδου & Χριστίνα Τακούδα
Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ΑΠΘ
sechidou@smg.auth.gr, christak@smg.auth.gr
Βιβλιογραφία
Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Washington DC: International Society for Technology in Education.
Ellis, R. (2003). Task-based language learning and teaching. Oxford: Oxford University Press.
Kalantzis, M., & Cope, B. (2013). Νέα μάθηση. Αθήνα: Κριτική.
Martin, J. R. (2009). Genre and language learning: A social semiotic perspective. Linguistics and Education, 20, 10–21.
Sechidou, Ι., Kokkinidou, M. Mikrouli, S., Takouda, C., & Triantafillidou, L. (2020). The online Greek course: Learning objectives & e-learning tools. Journal of Applied Linguistics, 33, 160–181. https://doi.org/10.26262/jal.v0i33.8060